اطلاعات عمومی

راه حل های ساده برای افزایش عمر و نگهداری کفش

افزایش عمر و نگهداری از کتونی

کفش ها یکی از بخش های مهم در تیپ و استایل هر فردی را بر عهده دارند، جنس کیفیت و دوخت همه کفش ها یکسان نیستند، به همین دلیل نگه داری و مراقبت از هر کدام از کتونی ها هم مثل هم نیستند.

برای نگه داری از کفش ها و افزایش طول عمر باید به چند نکته توجه داشت، که در این نوشته به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

  • خرید کفش با کیفیت :

در هنگام خرید کفش نکته ای که قابل اهمیت است دقت در جنس، نوع دوخت و کیفیت کفش است. جنس بی کیفیت و نامرغوب دلیل زود پاره شدن، ریخت از دست دادن و تغیر شکل و فرم کفش است؛ همچنین دوخت بی کیفیت هم باعث جدا شدن زود هنگام کفش می شود.
در ضمن برای کفش هایی که برای مدتی کوتاه مد روز هستند نباید هزینه زیادی صرف کرد و به جای آن می توان دو تا سه جفت کفش خریداری کرد که در همه جا بتوان از آنها استفاده کرد.

 

  • پوشیدن کفش مناسب با آب و هوا :

هنگامی که آب و هوا برفی و یا بارانی خواهد بود باید کفش مناسب بپوشید، زیرا کفش های که به اسم ضد آب هم در بازارها موجود است تا حدی توانی تحمل دارند. در هنگام بارندگی شدید و غیر منتظره بلافاصله کفی های کفش را بیرون بیاورید و رطوبت اضافی کفش را بگیرید، پس از آن با روزنامه ای کفش را پر کنید تا شکل و فرم کفش حفظ شود.

درضمن کفش را نباید جلوی بخاری و یا شوفاژ قرار داد، زیرا در اثر خشک شدن سریع باعث ترک برداشتن کفش می شود.

خرید کفش مناسب آب و هوای بارانی
  • طریقه صحیح نگه داری :

کفش های مجلسی و غیراسپرت را در جعبه مخصوص به دور از گرد و خاک نگهداری بکنید و در هنگام نیاز از آنها استفاده نماید.

 

  • جلو گیری از بد فرم شدن بوت ها :

برای پیشگیری کردن از بد فرم شدن شکل بوت ها، داخل آنهارا با روزنامه پر کنید تا از چین افتادن و شل شدن در قسمت مچ پا جلوگیری شود.
همچنین فاصله ای بین کفش هایتان در محل نگهداریشان بگذارید تا به هم نچسبند و تغییر رنگ ندهند.

 

  • از دست ندادن زمان برای نگه داشتن تمیزی کفش :

رنگ های سفید و روشن یکی از انتخاب های محبوب فصل تابستان است. هنگامی از این نوع رنگ کفش ها استفاده کنید که بدانید احتمال کمی در کثیف شدنشان وجود دارد، بهترین عملکرد برای نگهداری از کفش هایی با این رنگ ها، زمان تمیز کردن و پاک کردن آن ها میباشد، یعنی بلافاصله پس از استفاده، گرد و خاک آن ها را پاک کنید و اگر هم لک شده باشد، فورا آن ها را شستشو دهید تا جذب بافت نشود، این یک نکته قابل اهمیت و چشمگیر در کفش های تابستانی است.

 

  • جلوگیری کردن از کدر شدن کفش ها :

هرگاه کفش های چرمتان حالت چرم پریدگی و یا سائیدگی پیدا کرد از پولیش خامه ای با رنگ طبیعی برای روشن کردن و درخشان کردن کفش استفاده کنید.

تا حدی که ممکن است از واکس استفاده نکنید، زیرا واکس باعث خشک شدن چرم میشود. همچنین برای براق شدن و نرمی بیشتر کفش های چرم ،از روغن های مخصوص استفاده کنید.

جلوگیری از کدر شدن کفش ها
  • تا حد امکان از کفی های طبی استفاده کنید :

کفش های ورزشی و رانینگ به کفی مخصوص و نرم احتیاج دارند، زیرا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین فشار بیشتری به کف پا وارد میکنند.

بهترین انتخاب برای راحتی و نرمی کفی، استفاده از کفی های طبی است که به راحتی در داروخانه ها پیدا میشود، در ضمن کفی های متفرقه و ارزان قیمت آسیب بیشتری به پا وارد میکنند و همچنین توانایی ایجاد محیط راحت تری برای پاها را ندارند.

 

  • باز و بسته کردن بند کفش ها بعد از استفاده :

برخی از افراد از روی تنبلی هنگام استفاده از کفش های بند دار یک بار متناسب با پایشان بند هایشان را می بندند و پس از استفاده دیگر بند هارا باز نمیکنند، این کار باعث میشود هنگام پوشیدن کفش یا در آوردن آن فشار بیشتری به کفش وارد بشه و عمر آن کم بشود.

 

  • استفاده مداوم از یک کفش باعث بد بو شدن کفش میشود :

در طول هفته چند روز پشت سر هم یک جفت کفش را نپوشید زیرا کفش برای هوا خوردن و بدست آوردن مجدد حالت اولیه خود به تنفس و زمان نیاز دارد.

سعی کنید چند جفت کتونی تهیه کنید و به صورت چرخشی از آن ها استفاده کنید و این گونه به کتونی هایتان استراحت بدهید. 

 

  • استفاده از جا کفشی با فضای زیاد

برای ماندگاری بیشتر کفش، از جا کفشی با طبقات زیاد استفاده نمایید تا با داشتن فضای بیشتر مابین کفش ها فاصله بیشتری وجود داشته باشد.

زیرا نزدیک بودن کفش ها موجب بد بو شدن و خرابی آن ها می شود.

 

  • شستشوی کفش ها هر دو هفته یکبار

معمولا کفش های اسپرت را هر دوهفته یکبار کاملا بشوریدتا از بو گرفتن آن ها جلو گیری شود و عمر آنها افزایش یابد.

شستن کتونی های هر دو هفته یک بار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *